Zichtbaarheid

Als startende ondernemer is het belangrijk dat het zichtbaar is voor de buitenwereld wat je doet. Jezelf durven tonen. Zichtbaar maken wat je te bieden hebt en naar buiten komen met je idee. Logisch!

Het klinkt vanzelfsprekend maar die horde nemen heeft heel wat voeten in de aarde. Doen wat je graag doet geeft je vleugels, maar dat ook nog eens in beeld brengen vergt moed als je bang bent voor wat anderen over je zouden kunnen denken. Ook al weet je rationeel dat je die factor toch niet kan uitsluiten, emotioneel voel je weerstand en stop je jezelf liever weg achter mooie foto’s van de tuin.

Eens ik onder de mensen ben, gaat het prima en leg ik vlot contact maar leren om ook foto’s van mezelf te gebruiken was een hele stap. Bij het onderdeel ‘over mij’ van mijn website had ik eerst een foto van onze kippen gebruikt. Op aanraden van experten in marketing toch maar mezelf overwonnen en mijn eigenste zelf getoond, zelfs al was het een heel schone kip.

We willen allemaal graag weten met wie we te maken hebben en of we die persoon ook sympathiek zouden vinden als we besluiten om ermee samen te werken. 

Bij het ontwerpen van mijn visitekaartjes ging ik zelfs nog een stap verder. Op de achterkant heb ik namelijk dezelfde profielfoto gebruikt als op de website. Ondenkbaar een paar maand geleden!  Ik had het gezien bij enkele andere starters en hun kaartjes werden er toegankelijker door. Minder gestileerd en kunstig maar wel laagdrempeliger.

Het hele idee van visitekaartjes is toch dat mensen contact met je opnemen, ook al hang je eerst een hele tijd op de frigo.

Omdat ik zelf ook makkelijker durf bellen naar namen waar een gezicht bij hoort, heb ik het dus op deze manier aangepakt. Toen ze thuis geleverd werden, wou ik ze eigenlijk meteen in de vuilbak gooien. Maar nu durf ik ze zelfs al persoonlijk uitdelen. Het gaat met vallen en opstaan, dat naar buiten komen als ondernemer.

Ik ben blij dat ik de angst onder de arm genomen heb en het gewoon gedaan heb. Niet denken, maar doen. Het helpt in het proces om in jezelf te geloven, dat tonen. Want als jij het niet gelooft, hoe zou je anderen er dan warm voor kunnen maken om jou te contacteren?

Iedereen zal zijn mening hebben over wat je doet maar daar heb je toch geen invloed op. Je kan alleen leren om jezelf graag te zien en te tonen waar jij voor wil staan. Dan komen de juiste mensen vanzelf naar je toe. Droom groot en durf dat ook zichtbaar maken! Ja, jij ook.

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *